dissabte, 13 d’abril del 2013

Resum de la Setmana

OBJECTIUS

- Millorar la pràctica educativa a benefici dels alumnes com a model de canvi
- Prendre decisions per promoure canvis que facin possible la millora dels processos d' aprenentatge de l' aula.
- Analitzar la resposta de l' alumne amb trastorn emocional
- Valorar el psicopedagog com a mediador


DESCRIPCIÓ DEL TREBALL

- Primer de tot, ens vam reunir el professor, l' orientadora i jo per tractar el tema de fer canvis en els grups de treball perquè feia temps els alumnes ho demanaven. 
- El professor i ja amb la nova distribució va introduir el tema de La Biodiversitat explicant el seu significat i lligant amb altres explicacions prèvies. Per exemple, va demanar si recordaven que els biòlegs i ecòlegs valoren si un "espai natural" pots ser o no considerat  biodivers.
- Entrevista entre l' orientadora i l' alumne amb trastorn emocional. A l' orientadora li preocupa que en el segon trimestre, una de les poques assignatures que l' alumne ha aprovat ha estat l' assignatura de ciències, ha volgut assegurar-se de per quines raons és beneficiós per l' alumne per després traspassar la informació a la resta d' equip educatiu.


AVALUACIÓ

- L' orientadora va recolzar la la proposta del professor que coneix bé com interactuen els membres de cada grup però li va demanar recolzament perquè una de les alumnes amb IT es separés d' una companya amb qui es recolza molt. Es va acordar que la tutora entraria mitja horeta en les properes classes per valorar si els canvis són encertats.
- A l' entrevista amb l' alumne, la tutora comprova que evidentment l' alumne ha agafat confiança treballant en petit grup, està agust i participa malgrat que  a l hora de les exposicions orals necesita més temps i se li demana manco (ex el títol i els trets principals,  la resta de companys de grup ho desenvolupen), aquesta mesura em sembla molt adequada per part del tutor recomanada per l' orientadora



REFLEXIÓ

- Penso el canvi de l' alumne amb IT és positiu perquè guanyarà autonomia i seguretat. Trobo apropiat el seguiment de la tutora ja que orienta la resposta en funció de la diversificació d' interessos de tots els alumnes.