divendres, 26 d’octubre del 2012

REUNIÓ DEPARTAMENT D' ORIENTACIÓ

La reunió s' ha iniciat per part de la mestra d' AD demanant l' avaluació d' un nen de 2n A d' Eso del qual sospita podria tenir dislèxia i es decideix fer-li la prova Prolec.
A continuació es comenten els casos de dos nens de segon d' eso que reben suport fora de l' aula i es proposa per un d' ells una Aci significativa a dues àrees i la orientadora recorda que s' ha d' avisar als pares abans de tot.
La orientadora es pot dir que condueix la reunió, segueix uns punts a fi de no deixar-se res, seguidament demana a la resta de companys que informin del que s' ha abstret a les sessions d' avaluació d' inici de curs de la setmana passada. El cas que m' ha cridat més l' atenció és el d' uns pares que es neguen a que el seu fill rebi suport essent repetidor i havent-n' hi quedat vuit de suspeses, m' ha fet pensar que a vegades ha de ser difícil trobar arguments per convèncer uns pares en casos així, de totes maneres penso que s' ha d' insistir recordant la importància de la formació actualment més que mai, etc.
Seguidament, l' orientadora fa saber  al departament que va parlar amb un tutor que havia realitzat un canvi d' aula a un alumne sense haver-ho consensuat recordant-li la importància de seguir un ordre: el tutor ha fer la sol·licitud, l' equip educatiu ha de donar el vist-i-plau i finalment es deixa una nota a l' aula de professors, apunta que no passa res si l' alumne és el darrer en assebentar-se i si passa uns dies més a l' aula inicial.

Varis Àmbits

Aquesta setmana he assistit a diferents sessions de diferents d' àmbits d' intervenció, destacaria les següents:
- Docència a FOL, optativa que imparteix la meva tutora a 3r d' eso encaminada a l'orientació laboral, les darreres classes  s' han dedicat a resoldre dubtes ja que faran un examen sobre legislació, normativa, mercat laboral... i s' han revisat els conceptes claus del tema.
- Activitats d' estudi a 4t d' eso. La sessió de dimarts em va semblar bastant útil pels alumnes ja que vam tractar les diferents tècniques d' estudi: resums, esquemes, ...i la tutora, després de posar alguns exemples, va demanar per grups la realització d' alguns exercicis pràctics, alguns d' ells es van comentar al grup classe.
- Reunió de tutors 3r i 4t d' eso. Després de revisar l' assistència per cursos, l' orientadora va demanar com havia anar la reunió de pares d' inici de curs del dia abans i es va comentar. Per exemple, un pare va demanar quina feina havia de fer el seu fill respecte a l' assignatura que duïa pendent i la meva tutora va proposar a la CCP organitzar un calendari de feina per examens pendents.