Acabant la fase d' execució, aquest és el resum d' aquesta setmana:
OBJECTIUS
- Analitzar la millora de la pràctica educativa.
- Valorar l'orientadora com a mediadora del procés entre els implicats.
DESCRIPCIÓ DEL TREBALL
OBJECTIUS
- Analitzar la millora de la pràctica educativa.
- Valorar l'orientadora com a mediadora del procés entre els implicats.
DESCRIPCIÓ DEL TREBALL
- Revisió i activitat a classe per comprendre millor què es farà a l' estudi de les espècies sobre el terreny al jardí botànic. El professor ha explicat la importància de treballar "una zona" per tal d' entendre la diversitat que es pot donar en un espai. Es tractava de recollir nformació de la zona d' abundància a partir de la fórmula: A=N/S, N indica el nombre d' individus d' una espècie i S, la superfície.
- Reunió de tutors de 1r al Departament d' orientació (DO) des del PAT (Pla d' acció Tutorial).
- Reunió amb la meva tutora per comentar les graelles d' observació.
- Reunió amb els tutor i membres del DO implicats en els seguiment dels alumnes amb NESE.
AVALUACIÓ
- He observat com la gran dificultat ha sigut el càlcul, el professor ha hagut de fer vàries explicacions sobre dividir en decimals a diferents grups.
- S' ha comentat el ritme que segueixen els tres cursos en els diferents desdoblaments de les àrees instrumentals: matemàtiques, català, castellà i anglès. Pel que fa al grup objecte d' estudi, m ha cridat l' atenció que els dos nens amb nee segueixen bé les classes mitjançant acis no significatives i algunes adaptacions metodològiques (activitats per parelles, etc), també el cas del nen absentista el qual falla molt, jo només he coincidit amb ell en una classe i l' orientadora ha informat que ha activat el protocol per derivar-lo a Serveis de Menors des dels Serveis Socials.
- L' orientadora que a l' inici del pràcticum havia donat el seu vist i plau respecte a la graella d' observació presentada en l' entrada anterior, va valorar positivament els meus resultats en tant que permet analitzar la i controlar les diferents variables i decidir la millor actuació segons la resposta dels diferents ítems.
- El tutor ha comentat que diferents professors d' altres àrees pensen que el nen amb trastorn emocional darrerament havia millorat la seva seguretat i participació, davant aquest comentari, la mestra de pedagogia terapèutica ha proposat un petit canvi en l' adaptació de materials, més cap a la millora del seu autoconcepte per seguir reforçant la seva autoimatge i autoestima.
REFLEXIÓ
- Sempre és interesant cercar la significativitat i aplicabilitat a partir d' un exercici o simulacre real, o sigui, l' activitat suposava una preparació per una posada en escena real dins el context centre mateix, la posterior visita al jardí, a fi de treure el màxim benefici a nivell de construcció d' esquemes mitjançant la conectivitat.
- Es pot dir que l' orientadora dirigeix la reunió, des del PAT prepara uns ítems comuns als diferents tutors però també té la capacitat d' improvitzar solucions amb opcions de resposta d' intervenció a partir de les demandes que van sorgint o petites dificultats internes.
- Des de la col·laboració i dins un marc preventiu, analitzat la praxis educativa a partir d' un intrument senzill, es pot rebre molta informació per tal d' atendre el què, com, quan i amb què ensenyar per millorar processos d' ensenyament-aprenentatge dins el micro context aula.
- Molt positiu la impressió dels diferents professors cap el nen ja que sembla que el continu refoç positiu, els elogis i l' adaptació de materials, tot plegat per part de tots, dóna el seu fruit.