Com vaig dir una de les funcions de l' orientadora és suport al PAT, per això, entre altres actuacions (observacions a l' aula a nivell individual o grupal, es reuneixen setmanalment els tutors de diferents cursos, tracten diferents temes de rutina i casos puntuals i l' assessora media entre els diferents actors implicats: tutors, resta de professors, famílies...tractant d' assessorar segons el cas.
Així ho percebia fins ara i dic això, perquè en la sessió d' avui on ja sabeu la nova orientadora només dur una setmana en el centre, era la primera reunió de tutors a la que jo assistia i, malgrat ho consideri lògic, m ha semblat que es canviaven els papers i era ella l' assessorada. Els dos tutors de batxiller, de primer i segon, li han explicat la dinàmica de la sessió: seguiment de faltes, Comissió de la Solidaritat on ells són els responsables, casos...i es pot dir que tota la sessió s' ha invertit en "situar-la" i orientar-la. Per exemple, se li ha explicat com es podria donar d' alta al gestip des de la secretaria per poder fer el seguiment de les justificacions de les faltes, se li ha explicat quines faltes es va acordar es considerarien justificables i quines no com "quedar-se adormit", a les vint faltes d' aquest tipus, s' avisaria a la família i es posa una amonestació.
A continuació, un dels tutors ha explicat que s' haurien de repartir els follets de la Comissió de Solidaritat "En temps de crisi cap infant sense joguines" com estava previs abans de Nadal.
Finalment, el tutor de dues nenes que tenen problemes de comportament ha demanat a l' orientadora es cités amb els pares per proposar-los que les nenes es donéssin de baixa perquè no fan feina i molesten els demés alumnes. L' altre tutor ha comentat que seria preferible ho fés l' orientadora de baixa que ha duit el cas des de l' eso una vegada es reincorpori. Personalment m ha semblat més adequada aquesta opció i ells també ho han decidit així, m ha cridat un poc l' atenció el cas per la proposta radical, he fet algunes preguntes i ho entès millor. Les nenes vénen de dificultats d' aprenentatge durant l' eso lligades a mal comportament potser per manca de motivació i se' ls va aconsellarar un cicle formatiu però ni els pares ni elles hi van estar d' acord...
Sobretot d' aquesta sessió dedueixo la importància "del rodatge" del psicopedagog del centre, com més experiències dugui acumulades des del centre, on cada context és un món nou, molt millor per entendre els problemes i intentar posar les millors solucions. També destacaria que si hi ha bona disposició per acollir i informar als membres que arriben nous, el "cop" queda amortitzat i les conseqüències es redueixen.