dimecres, 8 de maig del 2013

Inici 3a Fase: Seguiment

La setmana passada es va iniciar aquesta tercera i darrera fase. Les properes  3-4 setmanes em proposo atendre els objectius que vaig marcar en el Pla seguint en la línia dels marcats en la fase anterior:

- Reflexionar i dialogar amb els participants de manera compartida.
- Avaluar quines problemàtiques han millorat sobretot les derivades dels alumnes amb Nese.
- Detectar errors i aprendre d' ells de manera conjunta.

Els instruments seguiran essent sobretot l' observació i reunions amb els indicadors d' avaluació que vaig proposar (Qüestionari i fulls d' autoseguiment) que al final de la fase us presentaré.

A continuació us resumiré les darreres  sessions:

- DESCRIPCIÓ DE TREBALL
- Reunió amb tutora per valorar següents sessions i valorar possibles problemàtiques.
- Assignació de càrrecs i mapa conceptual.Cada grup ha elegit un dinamitzador, coordinador i intendent (secretari). S' ha iniciat per grups el mapa conceptual sobre Els Regnes (monera, protista, fongs, plantes, animals)
- Activitat: A partir de la imatge del recinte de l' institut, cada membre ha copiat el plànol vist de dalt i a continuació s' han d' estudiar diversos punts: 1) Delimitar l' àrea d' estudi, 2) Fer quadrícules sobre el mapa, 3) Identificar espècies en cada quadrícula , 4) Copiar el nombre individus de cada espècie.
- Inici activitat espècies al jardí botànic. Cada grup ha de situar en el jardí la zona que ha escollit estudiar.

- AVALUACIÓ
- La tutora orientadora ha recomanat al professor de ciències seguir en la línia de refoçar positivament l' alumne amb trastorn emocional, adaptar continguts al PI dels d' IT i modificar les valoracions a l' alumne dislèxic.
- Alguns grups han tingut dificultats en l' elaboració del mapa i el professor ha explicat a dos grups en concret la importància dels conceptes units per conectors amb fletxes, mentre els demés treballaven al seu ritme.
- Hi ha hagut dificultats per fer les delimitació de línies malgrat les explicacions, recomanacions i ajuda del professor (emprar regletes, línies en creu, manco requadres i més grossos,...), els alumnes amb PI han delimitat només l' espai que ens interessa, el jardí objecte d' estudi.
- Molt ràpidament cada grup ha sabut orientar-se i situar-se, han iniciat l' observació i detectat alguna espècie.

- REFLEXIÓ
- Orientadora com assessora del procés és clau per aclariment de dubtes i seguiment de les diferents etapes.
- Sorgeixen diverses problemàtiques en funció de les destreses i competències dels diferents membres, per això la heterogeneitat és un factor compensador de dificultats i si cap membre pot donar suport o solventar el problema, el professor mediarà com a component del triangle interactiu.
- Anar al jardí, suposa transferir la comprensió a un altre context, penso és molt significatiu des de l' espai real situar l' espai seccionat en el mapa per a partir d' aquí anar organitzant altres punts de l' activitat en les següents sessions.