dijous, 1 de novembre del 2012

Reunió Equip Educatiu

Ahir al centre, abans d' acomiadar-se la meva tutora, em va recomanar assistir a la reunió de l' equip educatiu de 1r de batxiller en relació a la seva funció de donar suport als diferents equips i departaments i per això, hi van assistir tots els implicats dins un context d' assessorament col·laboratiu derivat de la concepció constructivista.
El tutor va explicar el motiu de la reunió: es demana fer una reubicació del grup degut a que hi ha una sèrie d' alumnes que parlen molt en temps de classe amb la finalitat "de corregir" la ralentització que això provoca al ritme de les sessions ja que diferents professors van manifestar la mateixa queixa i coincideixen amb els alumnes que provoquen més distorsió.
L' assessora va demanar que si al principi de curs es va decidir la ordenació a dos per ordre alfabètic, ara no tindria perquè mantenir-se si no acaba de funcionar, a més, fa afegir el cas d' un nen molt xerraire que pensa no hauria de seure al darrera. Es van debatre diferents opcions, per exemple, el mestra de català va proposar la col·locació en forma de U però va dir, penso que encertadament, que malgrat li hagi funcionat en altres grups, hi hauria d' haver unanimitat per no haver de fer canvis d' immobiliari a cada canvi de sessió.
Finalment i de manera consensuada es va decidir senzillament canviar els sis alumnes més xerraires i mantenir  la compartició a dos però un xerrador  compartiria taules amb un més callat i atent 8parelles heteogènies)
Així, com vaig aprendre a l' assignatura Psicologia de la Instrucció, penso s' hauria aplicat  una estratègia d' adaptació de formes i mètodes ja que l' organització social de l' aula és un recurs més d' atenció a la diversitat, així es faria una microadaptació dins la concepció interaccionista de les diferències individuals.
Conclourem la importància de col·laborar entre els diferents processos i agents educatiu, aquí teniu un exemple on explica que l' assessor, com sabem, no és un expert que dicta normes sinó que ajuda al professorat a construir solucions per a situacions problemàtiques...

CANVIS...

Fa uns dies, la meva tutora em va donar la notícia que haurà d' estar de baixa per un problema de salut durant un mes i mig. Vaig entendre perfectament el seu motiu però de seguida vaig percebre que això afectaria al bon  ritme que duiem fins ara i que de qualque manera perjudicaria aquesta dinàmica tan positiva i significativa que duiem. També sé que el nivell d' afectació depèn sobretot de jo, penso hauré de fer una reubicació del meu paper, comprendre i demanar certa comprensió al nou substitut, la col·laboració de la resta del departament d' orientació,...en definitiva, adaptar-ho tot de nou ja que "els ritmes" s' interrompran uns dies però el meu objectiu és que vosaltres i jo, notem el mínim possible aquesta ausència. Vull dir, esper poder seguir contant impressions a partir de l' observació en diferents àmbits i reflexionar sobre les actuacions. Així ho esper.