Ahir al centre, abans d' acomiadar-se la meva tutora, em va recomanar assistir a la reunió de l' equip educatiu de 1r de batxiller en relació a la seva funció de donar suport als diferents equips i departaments i per això, hi van assistir tots els implicats dins un context d' assessorament col·laboratiu derivat de la concepció constructivista.
El tutor va explicar el motiu de la reunió: es demana fer una reubicació del grup degut a que hi ha una sèrie d' alumnes que parlen molt en temps de classe amb la finalitat "de corregir" la ralentització que això provoca al ritme de les sessions ja que diferents professors van manifestar la mateixa queixa i coincideixen amb els alumnes que provoquen més distorsió.
L' assessora va demanar que si al principi de curs es va decidir la ordenació a dos per ordre alfabètic, ara no tindria perquè mantenir-se si no acaba de funcionar, a més, fa afegir el cas d' un nen molt xerraire que pensa no hauria de seure al darrera. Es van debatre diferents opcions, per exemple, el mestra de català va proposar la col·locació en forma de U però va dir, penso que encertadament, que malgrat li hagi funcionat en altres grups, hi hauria d' haver unanimitat per no haver de fer canvis d' immobiliari a cada canvi de sessió.
Finalment i de manera consensuada es va decidir senzillament canviar els sis alumnes més xerraires i mantenir la compartició a dos però un xerrador compartiria taules amb un més callat i atent 8parelles heteogènies)
Així, com vaig aprendre a l' assignatura Psicologia de la Instrucció, penso s' hauria aplicat una estratègia d' adaptació de formes i mètodes ja que l' organització social de l' aula és un recurs més d' atenció a la diversitat, així es faria una microadaptació dins la concepció interaccionista de les diferències individuals.
Conclourem la importància de col·laborar entre els diferents processos i agents educatiu, aquí teniu un exemple on explica que l' assessor, com sabem, no és un expert que dicta normes sinó que ajuda al professorat a construir solucions per a situacions problemàtiques...