OBJECTIUS
- Detecció d'avantatges de la dinàmica i millora en els alumnes amb Nese.
- Valoració de la dinàmica quant a l' adequació de les característiques dels alumnes.
DESCRIPCIÓ DEL TREBALL
- Seguim treballant en el jardí la recopilació de plantes i flors i després, a l' aula, realitzem el gràfic a partir del recompte de la mostra. Exemples de la recopilació:
.jpg)
.jpg)
- Escolta d' exposicions en un grup de 2n d' ESO per valorar amb més perspectiva el segon objectiu marcat. He presenciat diferents exposicions via power point prèviament preparada per cada grup on el projecte consistia en la descripció d'un simulacre d'un viatge en un lloc escollit a partir de les pautes del professor i elaboració d'una Guía del Turista per l'estudi d' ecosistemes, plantes endèmiques i amenaçades, etc. Així, les diferents opcions han estat Un zoo a Sao Paolo (Brasil), els Fiords (Noruega) i Aurora boreal, Parc natural de Pilancones (Dinamarca),...
.jpg)
.jpg)
AVALUACIÓ
- Al jardí, l'organització ha funcionat millor ja que el coordinador ha organitzat qui s' encarregaria de fer el recompte de cada espècie mentre la resta de membres han anat aferrant cada tipus de planta de la mostra amb el recompte posterior de cada una i el professor ha assignat l'encàrrec de no perdre cap planta al secretari. Després, a l' aula, s' ha realitzat el gràfic corresponent amb l' objectiu d' entendre visualment el recompte des de la graella de notes de camp preses per cada grup.
- Al grup de primer objecte d' estudi, diria que ja he valorat positivament l' adequació de la metodologia a les característiques dels alumnes i fa que tots puguin anar avançant en el seu ritme d' aprenentatge. Però vaig proposar a la tutora i al professor acudir a una sessió de 2n per observar com es viu des dels alumnes un any després, com és l' evolució de la dinàmica, o sigui, vaig voler satisfer algunes curiositats.
Totes les exposicions han estat molt ben organitzades i estructurades (allotjament i preus, ruta, clima, fauna,...), la majoria dels membres han exposat de manera clara i la resta de grups s' ha mantingut molt respectuosa i semblaven atemps i interessats. Així i tot, al final, el professor ha estar crític i ha recalcat els aspectes que s' haurien de millorar, pensa algunes han estat massa informatives, algun membre hauria de practicar el llenguatge corporal i en altres ha mancat una conclusió.
REFLEXIÓ
- Els grups, han gaudit de l' activitat, s' han mostrat molt interessats, com a exploradors experts han recopilat gran varietat d' espècies del seu espai. El professor ha reforçat els diferents grups especialment en nen amb trastorn emocional per la bona tasca realitzada.. A més, he observat que aquest nen ha millorat la relació amb els companys, sembla haver fet una millora de relació gradual degut a l'exercitació natural pel fet d' haver d' opinar i participar contínuament amb els seus companys.
Una de les nenes d' IT segueix sense xerrar gaire per manca de comprensió i es recolza amb una companya que li dóna suport i li tradueix allò més necessari.
A l' aula cada un dels nens Nese segueix amb els petits ajustaments i modificacions a fi de que les seves potencialitats compensin les seves limitacions.
- Les exposicions m'han sorprès pel nivell de cadascuna d' elles, els participants semblàven petits experts, es perceb com a resultat d' una elaboració consensuada i compartida, es capta la seguretat i confiaça respecte als alumnes de 1r, es transmet en molts d' ells que han gaudit de l' activitat per original, motivadora, creativa, alternativa, personalitzada al grup en funció dels interessos. El resultat és un exemple de construcció de competències per preparar-los cap a la vida adulta.