dijous, 1 de novembre del 2012

Reunió Equip Educatiu

Ahir al centre, abans d' acomiadar-se la meva tutora, em va recomanar assistir a la reunió de l' equip educatiu de 1r de batxiller en relació a la seva funció de donar suport als diferents equips i departaments i per això, hi van assistir tots els implicats dins un context d' assessorament col·laboratiu derivat de la concepció constructivista.
El tutor va explicar el motiu de la reunió: es demana fer una reubicació del grup degut a que hi ha una sèrie d' alumnes que parlen molt en temps de classe amb la finalitat "de corregir" la ralentització que això provoca al ritme de les sessions ja que diferents professors van manifestar la mateixa queixa i coincideixen amb els alumnes que provoquen més distorsió.
L' assessora va demanar que si al principi de curs es va decidir la ordenació a dos per ordre alfabètic, ara no tindria perquè mantenir-se si no acaba de funcionar, a més, fa afegir el cas d' un nen molt xerraire que pensa no hauria de seure al darrera. Es van debatre diferents opcions, per exemple, el mestra de català va proposar la col·locació en forma de U però va dir, penso que encertadament, que malgrat li hagi funcionat en altres grups, hi hauria d' haver unanimitat per no haver de fer canvis d' immobiliari a cada canvi de sessió.
Finalment i de manera consensuada es va decidir senzillament canviar els sis alumnes més xerraires i mantenir  la compartició a dos però un xerrador  compartiria taules amb un més callat i atent 8parelles heteogènies)
Així, com vaig aprendre a l' assignatura Psicologia de la Instrucció, penso s' hauria aplicat  una estratègia d' adaptació de formes i mètodes ja que l' organització social de l' aula és un recurs més d' atenció a la diversitat, així es faria una microadaptació dins la concepció interaccionista de les diferències individuals.
Conclourem la importància de col·laborar entre els diferents processos i agents educatiu, aquí teniu un exemple on explica que l' assessor, com sabem, no és un expert que dicta normes sinó que ajuda al professorat a construir solucions per a situacions problemàtiques...

3 comentaris:

  1. Trobo molt interessant el fet de poder assistir a reunions d'equip educatiu on assisteixen TOTS els implicats, doncs així es pot partir, com bé dius, d'un context significatiu i constructiu per la presa de decisions. De moment, jo veig força dificultats per poder reunir i consensuar amb tots els agents, doncs hi ha moltes retallades i diferències horàries.

    ResponElimina
  2. Tens raó però es nota que al meu centre, s' organitzen bastant bé, no és gaire gran i això ho facilita. Es solen anotar les peticions al taurell de la sala de professors i així tots saben on i quan, per cert, va ser en temps del primer pati, la qual cosa ja diu molt de l' equip, no ho trobes?

    ResponElimina
  3. Doncs si, a l'escola també aprofitem tots els moments que tenim, entre ells l'estona del pati, del qual disposem de 30 minuts per poder parlar tranquil·lament i pautar la posterior pràctica.

    ResponElimina