dissabte, 6 d’abril del 2013

FASE 2: Col·laboració en el PI dels alumnes d' IT


OBJECTIUS

- Millorar la pràctica educativa a benefici dels alumnes com a model de canvi
- Analitzar la resposta als alumnes amb NESE
- Valorar el psicopedagog com a mediador

DESCRIPCIÓ DEL TREBALL (Acords priorit, compromisos)

Abans de les vacances i coincidint que just després s' iniciaria un nou projecte, La Biodiversitat, ens vam reunir en el DO el professor d' àrea, l' orientadora i meva tutora de pràctiques, el professor AD i jo per tal de seleccionar materials per afavorir els PI referit al següent projecte dels dos alumnes d' IT. El professor va explicar com ho enforcaria i la tutora assessorar-lo respecte a un contingut pensant en el nivell de competència d' una alumna. Es van planificar les properes sessions i decidir quins serien els  continguts prioritaris com: noms d' alguns animals i plantes a treballar. En canvi, pel que fa als objectius, aquests serien comuns per tots:
- Conèixer la biodiversitat
- Valorar llocs amb biodiversitat
- Diferenciar graus de biodiversitat
- Pèrdua de fragilitat que possibilita aparegui diversitat
Per altra part, el professor va explicar que tant l' alumne dislèxic com el de trastorn emocional, seguiria el mateix tipus de metodologia emprada en altres projectes, o sigui, pràcticament com el de la resta del grup classe, només es modificaria i adaptaria la forma d' avaluar-los com vaig mencionar.

AVALUACIÓ

Aquest tipus de planificació prèvia a l' inici d' un nou projecte, em sembla significativa a l' hora d' abordar la resposta als alumnes considerant els de Nese. La tutora va semblar satisfeta per les decisions preses especialment per la visita al jardí botànic en la segona sessió, pel fet de conectar contingut i experiència respectant la significativitat del projecte.
Vaig aprofitar el moment per comentar a la tutora la graella d' observació que emprava per a la meva intervenció i li va semblar bona manera de valorar el procés.
Es tracta de pactar què, com, on, quan i amb què ensenyar.

REFLEXIÓ 

La principal disharmonia que perceb és que en la reunió, se suposa hi assistirien la resta de professors d' àrea de 1r d' ESO del departament de biologia que anirien coordinats amb el professor de 1r-C però no succeeix perquè aquest darrer és l´unic que treballa aquest tipus de metodologia. modificant alguns continguts i competències a benefici dels interessos dels alumnes.
Per altra part, l' orientadora té un paper crucial, recolzant i adaptant "intencions"o propostes en aquest tipus de reunions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada