dijous, 4 d’abril del 2013

OBSERVACIÓ I REGISTRE

Pauta d' Obsevació per valorar la metodologia en l' aula i la interacció entre el mestre i el grup-classe i el comportament dels alumnes amb NESE (indicador d' avaluació).
Exemple de la graella que empro en la segona Fase.

Mestre-grup
- Parteix dels coneixements previs?




- Com conecta el que va fer en la classe anterior.




- Com manté l' atenció i l' interès dels alumnes.




- Manté un ritme fàcil de seguir?




- Utilitza imatges o exemples?




- Especifica què es farà, com i què s' espera dels allumnes




- Com està organitzada la classe?




- Com és la interacció entre els membres del grup




- Quin és l' ambient a l' aula




- Participa l' alumnat activament




- Dóna pautes per realitzar les
activitats




- Es promou la interacció treballant en grups




- Hi ha bon tractament entre els companys de grup




- Es considera el contingut amb els interessos dels alumnes




- Hi ha bona organització del treball




- Aspectes didàctics que facilien el treball





Alumnes NESE


Nen d' IT
Nena d' IT
Nen dislèxic
Nen amb trastorn
emocional.
- Està motivat








- Segueixen les indicacions sense ajuda








- Es distreu








- Sap afrontar dificultats








- Demana ajuda: quan, com,








- Té material adaptat, quin.








- S' oblida materials o deures








- Es relaciona amb mateixos companys








- Grau d' ajuda que reb








- S' ha integrat bé dins el grup








- El mestre li dedica poc o molt de temps








- Mostra un ritme d' aprenentatge adequat (lent, variable,...)








- Sap afrontar les dificultats o es bloqueja.








- Es desanima quan no ho sap fer








- Comprèn les instruccions del treball a realitzar








- Es mostra cohesionat dins el grup








- Se' l veu interessat










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada