Acabant la segona fase, us present la graella que he anat completant durant la fase a partir de l' observació i algunes entrevistes:
Pauta d' Obsevació per valorar la
metodologia en l' aula i la interacció entre el mestre i el
grup-classe i el comportament dels alumnes amb NESE (indicador d'
avaluació)
Mestre-grup
- Parteix dels coneixements previs? |
Sí, sempre.
|
- Com conecta el que va fer en la classe
anterior. |
Fa algunes preguntes per contextualitzar i
enllaçar.
|
- Com manté l' atenció i l' interès
dels alumnes. |
To de veu adequat segons la situació (ferm,
dolç,...), aproxima els exemples a la seva realitat despertant la
curiositat per la temàtica.
|
- Manté un ritme fàcil de seguir? |
Sí, és conscient de que s' ha d' adaptar als
diferents ritmes dels grups.
|
- Utilitza imatges o exemples? |
Sí, fotografies, mapes, gràfics, llibres ...
|
- Especifica què es farà, com i què s'
espera dels allumnes |
Sempre, a l' inici de cada sessió. Cada membre
sap que tindrà una tasca assignada.
|
- Com està organitzada la classe? |
4 grups de 4-5 alumnes.
|
- Com és la interacció entre els
membres del grup |
En dos grups hi ha més cohesió que en els demés
però en general destaca pel suport i ajut, negocien qui farà
què.
|
- Quin és l' ambient a l' aula |
Tranquil, organitzat, es promou l' ajut,
|
- Participa l' alumnat activament |
Tots participen, són membres actius del seu
aprenentatge, des de l' inici fins al final (autoavaluació) .
|
- Dóna pautes per realitzar les
activitats |
Sempre, explicació i valora la comprensió,
normalment hi ha dubtes i s' han de resoldre a l' inici.
|
- Es promou la interacció treballant en
grups |
Completament, mateixos alumnes reconeixen que els
facilita la resolució de problemes o dubtes. Dialoguen, es
qüestionen opcions i plantejaments, tots aprenen de tots perquè
cada un és diferent però actiu.
|
- Hi ha bon tractament entre els companys
de grup |
En general sí tot i que a vegades s' ha de
mediar per les formes verbals, especialment a la sessió després
del pati que están més nerviosos.
|
- Es considera el contingut amb els
interessos dels alumnes |
Sí, el professor ho té molt present, adapta el
contingut al seu nivell, entorn, curiositats,...
|
- Hi ha bona organització del treball |
És el que més destaca, a principi de curs hi ha
lentitud i manca d' organització i rendiment. Després del primer
projecte, tots saben què han de fer, com i quan.
|
- Aspectes didàctics que facilien el
treball |
Treballar a partir d' un mural amb diferents
materials de diferents fonts els resulta a part d' atractiu,
motivador i enriquidor. A més, els continguts dels projectes
cerquen la significativitat.
|
Alumnes
NESE
|
Nen d' IT |
Nena d' IT |
Nen dislèxic |
Nen amb trastorn emocional. |
- Està motivat |
Si |
Si |
Si |
Si |
- Segueixen les indicacions sense ajuda |
A vegades |
No |
Normalment, sí |
Sí |
- Es distreu |
A vegades |
A vegades |
Quasi mai |
Quasi mai |
- Sap afrontar dificultats |
A vegades |
Li costa |
Sempre |
Si |
- Demana ajuda: quan, com,
|
A vegades al company
|
No però sempre una companya li ofereix suport |
Sí , al professor mentre fa l' activitat. |
Si, al companys i professors. |
- Té material adaptat, quin. |
Se li adapten vocabulari i alguns continguts |
Se li adapta metodologia, vocabulari,... |
No |
No |
- S' oblida materials o deures |
No |
A vegades |
No |
A vegades |
- Es relaciona amb mateixos companys |
Normalment, si |
Ara no. |
No |
No |
- Grau d' ajuda que reb |
Mitjà |
Alt |
Baix |
Baix |
- S' ha integrat bé dins el grup |
Si |
Si |
Si |
Sí |
- El mestre li dedica poc o molt de temps |
Suficient |
Molt |
Poc |
Poc |
- Mostra un ritme d' aprenentatge adequat (lent, variable,...) |
lent |
variable |
Adequat |
Bo |
- Sap afrontar les dificultats o es bloqueja. |
Si |
Si |
Si |
Si |
- Es desanima quan no ho sap fer |
A vegades |
No |
No |
No |
- Comprèn les instruccions del treball a realitzar |
A vegades |
Quasi mai |
Si |
Si |
- Es mostra cohesionat dins el grup |
No |
A vegades |
Si |
Si |
- Se' l veu interessat |
A vegades |
A vegades |
Si |
A vegades |
Margalida, estàs fent un molt bon treball. Espero que et vagi molt aquest segon període!
ResponEliminaUna abraçada,
Eva
Moltes gràcies guapa!, m' inspiro amb el teu blog, je, je.
EliminaUna abraçada!