dilluns, 15 d’octubre del 2012

Context i Funcions

Com vaig dir fa uns dies, les meves pràctiques es centren en un centre de secundària, l' Ies del meu poble. Aquest s' organitza en diferents departaments, des dels quals se' n deriven algunes Comissions (lingüística, medi ambiental,...) i Projectes i programes com el d' Atenció a la diversitat, el Pla d' acció tutorial, el programa de diversificació curricular, l' ALTER...i es pot dir que el centre té trajectòria de treball en equip on les decisions es prenen a nivell de claustre entre tots i  la psicopedagoga té un paper estratègic considerant tots els actors, les finalitats i continguts tan necessaris en un model d' anàlisi de contextos i procura  vetllar pel bon funcionamet de tot el que impliqui el procés d' e-a. 
La meva intervenció es gestionarà des del departament d' orientació, el DO, on des d' allà  també hi treballen alguns membres més com: la mestra d' audició i llenguatge, el mestre de jardineria, la mestra d' atenció a la diversitat i la meva tutora que és la cap del departament en càrrec d' orientadora educativa. 
La seva missió és oferir la millor resposta als professors, alumnes i famílies perquè els alumnes es desenvolupin de manera íntegre dins un marc de màxima qualitat d' ensenyança. La funció principal del DO és col·laborar en l' elaboració de propostes d' atenció a la diversitat i l' acció tutorial és el motiu preferent d' atenció del departament com a punt de suport, consulta i orientació contínua als tutors però també ofereix la seva col·laboració als restants departaments didàctics pel que fa a suport en els processos d' e-a ja sigui col·laborar en un pla, orientació acadèmica, detecció primerenca de problemes d' aprenentatge...
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada