dijous, 6 de desembre del 2012

Observació en temps de Naturals a 2nC d' eso

Partint de que l’objectiu general de l’ESO és que tots els alumnes accedeixin en el grau més alt possible de continguts i capacitats, personalment dóno molta importància al "com", o sigui, la metodologia. I aquesta precisament, és un dels punts febles que detecto per part dels professors del meu institut.
En temps de pati, aprofito per parlar amb ells i fa uns dies vaig acordar entrar en una sessió de ciències naturals després de que el professor m' expliqués que havia iniciat un treball per projectes que de moment li donava bons resultats i hi continuaria tot el curs, em va interessar perquè vaig deduir que s' havia proposat una microadaptació dins els seus grups-classe perquè considerava tenia molts alumnes desmotivats. També ho va proposar a la resta de companys del departament però no es va sentir recolzat.
Malgrat el centre tingui certa trajectòria de treball en equip, percebo encara  hi ha una gran quantitat de professors amb formació diversa que passa per l’aula com actors que transmeten uns coneixements on els alumnes tenen un paper "poc actiu" i que entenen l’ensenyament com a cosa privada i individual. Sembla que molts professors conceben l’ensenyament per instruir continguts específics segons la seva especialització enlloc de considerar les finalitats de desenvolupament, socialització, i formació integral de l’alumne.

Entram a l' aula i la organització ja em va donar bona impressió, 6 grups heterogenis de 4-5 alumnes. Cada grup va exposar el tema treballat anteriorment a classe a partir d' un esquema sobre un mural, tots van participar, alguns s' ho sabien més que els altres però tots semblaven motivats. També s' entregaven les notes preses sobre uns rúbrica d' autoavaluació de grup.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada