dijous, 6 de desembre del 2012

Reflexió

De moment, el pas per l' Ies em fa agafar consciència de la importància de l' adolescència com etapa de traspàs cap a la vida adulta, d' aquí la importància d`àmbits com l' acció tutorial,  l' orientació acadèmica i professional ja que aquesta etapa té un caràcter terminal i els nois necessiten ajuda per escollir les millors opcions. Per això, des dels diferents àmbits,  s’ha de possibilitar que accedeixin de manera progressiva cap a la pròpia autonomia social i personal, guiant i ajudant als alumnes a configurar els seus itineraris tant acadèmics com professionals. 
El rol de l’assessora i dels participants es correspondrà amb el model educacional col·laboratiu basat en el treball interdisciplinar. Determinar les actuacions de cada agent i les seves responsabilitats serà el punt de partida i es basarà en actituds d’implicació, respecte, responsabilitat, col·laboració, participació i cooperació treballant des de la ZDI i la ZDP (Vigotsky). Els àmbits d’actuació seran multidisciplinars: el professorat, alumnes, les famílies i la comunitat.

1 comentari:

  1. Totalment d'acord amb tu Margalida. Jo estic fent les pràctiques també amb nois i noies de secundària i me n'adono del gran bé que els hi fa el programa d'orientació de l'escola. Cal plantejar-los les diferents possibilitats, avantatges i inconvenients de les mateixes i no em refereixo només a quin estudi triar, sinó també a quines decisions, comportaments i com poden ser les diferents actituds davant la vida. Així mateix el proporciona-los un espai on es puguin expressar i comentar les seves angoixes, o la seva indignació davant determinats aspectes enriqueix tothom

    ResponElimina