OBJECTIUS:
- Analitzar la resposta de l' alumne amb dislèxia
- Prendre decisions per promoure canvis
- Analitzar la resposta de l' alumne amb dislèxia
- Prendre decisions per promoure canvis
DESCRIPCIÓ DEL TREBALL:
- Després d' observar que el nen dislèxic es posava molt nerviós en el seu nou grup, vaig proposar al professor i a l' orientadora per parlar amb ell cinc minuts de temps de pati en la classe següent. Després ho vam parlar amb el professor i orientadora per tal de consensuar la resposta.
- Conversa de mobilitat i activitat de localització d' espècies (projecte La Biodiversitat) amb professor substitut.
AVALUACIÓ:
- Parlant amb el nen dislèxic em vaig adonar de que la causa del seu malestar és que els membres d aquest nou grup fan la feina de manera accelerada, es preocupen del temps, volen acabar els primers i J. es posa molt nerviós. Ho vaig comentar a la resta d' implicats i l' orientadora va proposar al professor que parlés amb el grup per tal de fer comprendre que interessava fer la feina de manera més pausada i sense pressa i reforçà a J. de que estava molt content de les seves darreres explicacions respecte a la feina feta.
- Arrel de que el professor de ciències va anar de viatge d' estudis amb altres grups d' eso, es va acordar prèviament que un membre del seu departament conduiria les dues sessions següents de la setmana.
En la primera, el professor substitut recolzat per el policia tutor del centre, van fer una exposició molt interessant i apropiada sobre la temàtica "Guía del ciclista" informant sobre les avantatges i beneficis d' emprar la bicicleta de manera continuada: no contamina, fas esport,...
En la segona, a partir d' un mapa i cercant la significativitat dels conceptes, els grups havien de localitzar diferents espècies sobre una quadrícula i després respondre a unes preguntes que portaven confusió. Un primer membre del grup gestiona amb el segon membre la resposta, després el tercer i quart han d' enriquir i millorar la resposta. El professor anava aclarint per exemple recordant algunes característiques dels rèptils: ténen escates, invertebrats, calor corporal,...diferències amb artròpodes (temàtica anterior)
REFLEXIÓ:
- Una vegada més tinc l' oportunitat d aprendre sobre les possibilitats que pot tenir l' orientadora per millorar processos d' e-a des de la zdp analitzant conductes, reaccions, ...pot mediar i assessorar perquè els actors estiguin més a gust i per tant, es desenvolupin en els seus rols respectius.
- Malgrat el professor substitut al principi li ha costat controlar els grups, anàven un poc dispersos, a poc a poc, l' activitat s' ha anat desenvolupant segons les indicacions del professor la qual cos indica hi ha hagut bona comunicació i coordinació. Em sembla clau que membres del mateix departament buquin solucions d' aquest tipus ja que beneficia als alumnes i "alleugera" les intervencions de l' orientadora i cap d' estudis encarregada de horaris, etc.
Molt bé. M'agrada molt com portes el bloc.
ResponElimina