De moment, el pas per l' Ies em fa agafar consciència de la importància de l' adolescència com etapa de traspàs cap a la vida adulta, d' aquí la importància d`àmbits com l' acció tutorial, l' orientació acadèmica i professional ja que aquesta etapa té un caràcter terminal i els nois necessiten ajuda per escollir les millors opcions. Per
això, des dels diferents àmbits, s’ha de possibilitar que accedeixin de manera progressiva
cap a la pròpia autonomia social i personal, guiant i ajudant als
alumnes a configurar els seus itineraris tant acadèmics com
professionals.
El
rol de
l’assessora
i dels
participants
es correspondrà amb el model
educacional col·laboratiu
basat en el treball interdisciplinar.
Determinar les actuacions de cada agent i les seves responsabilitats
serà el punt de partida i es basarà en actituds
d’implicació,
respecte, responsabilitat,
col·laboració,
participació i cooperació treballant des de la
ZDI i
la ZDP (Vigotsky).
Els àmbits d’actuació seran multidisciplinars: el professorat,
alumnes, les famílies i la comunitat.
Totalment d'acord amb tu Margalida. Jo estic fent les pràctiques també amb nois i noies de secundària i me n'adono del gran bé que els hi fa el programa d'orientació de l'escola. Cal plantejar-los les diferents possibilitats, avantatges i inconvenients de les mateixes i no em refereixo només a quin estudi triar, sinó també a quines decisions, comportaments i com poden ser les diferents actituds davant la vida. Així mateix el proporciona-los un espai on es puguin expressar i comentar les seves angoixes, o la seva indignació davant determinats aspectes enriqueix tothom
ResponElimina