dissabte, 27 d’abril del 2013

INDICADOR D' AVALUACIÓ: REGISTRE

Acabant la segona fase, us present la graella que he anat completant durant la fase a partir de l' observació i algunes entrevistes:


Pauta d' Obsevació per valorar la metodologia en l' aula i la interacció entre el mestre i el grup-classe i el comportament dels alumnes amb NESE (indicador d' avaluació)

Mestre-grup
- Parteix dels coneixements previs?
Sí, sempre.
- Com conecta el que va fer en la classe anterior.
Fa algunes preguntes per contextualitzar i enllaçar.
- Com manté l' atenció i l' interès dels alumnes.
To de veu adequat segons la situació (ferm, dolç,...), aproxima els exemples a la seva realitat despertant la curiositat per la temàtica.
- Manté un ritme fàcil de seguir?
Sí, és conscient de que s' ha d' adaptar als diferents ritmes dels grups.
- Utilitza imatges o exemples?
Sí, fotografies, mapes, gràfics, llibres ...
- Especifica què es farà, com i què s' espera dels allumnes
Sempre, a l' inici de cada sessió. Cada membre sap que tindrà una tasca assignada.
- Com està organitzada la classe?
4 grups de 4-5 alumnes.
- Com és la interacció entre els membres del grup
En dos grups hi ha més cohesió que en els demés però en general destaca pel suport i ajut, negocien qui farà què.
- Quin és l' ambient a l' aula
Tranquil, organitzat, es promou l' ajut,
- Participa l' alumnat activament
Tots participen, són membres actius del seu aprenentatge, des de l' inici fins al final (autoavaluació) .
- Dóna pautes per realitzar les
activitats
Sempre, explicació i valora la comprensió, normalment hi ha dubtes i s' han de resoldre a l' inici.
- Es promou la interacció treballant en grups
Completament, mateixos alumnes reconeixen que els facilita la resolució de problemes o dubtes. Dialoguen, es qüestionen opcions i plantejaments, tots aprenen de tots perquè cada un és diferent però actiu.
- Hi ha bon tractament entre els companys de grup
En general sí tot i que a vegades s' ha de mediar per les formes verbals, especialment a la sessió després del pati que están més nerviosos.
- Es considera el contingut amb els interessos dels alumnes
Sí, el professor ho té molt present, adapta el contingut al seu nivell, entorn, curiositats,...
- Hi ha bona organització del treball
És el que més destaca, a principi de curs hi ha lentitud i manca d' organització i rendiment. Després del primer projecte, tots saben què han de fer, com i quan.
- Aspectes didàctics que facilien el treball
Treballar a partir d' un mural amb diferents materials de diferents fonts els resulta a part d' atractiu, motivador i enriquidor. A més, els continguts dels projectes cerquen la significativitat.

Alumnes NESE


Nen d' IT
Nena d' IT
Nen dislèxic
Nen amb trastorn
emocional.
- Està motivat
Si
Si
Si
Si
- Segueixen les indicacions sense ajuda
A vegades
No
Normalment, sí

- Es distreu
A vegades
A vegades
Quasi mai
Quasi mai
- Sap afrontar dificultats
A vegades
Li costa
Sempre
Si
- Demana ajuda: quan, com,
A vegades al company
No però sempre una companya li ofereix suport
Sí , al professor mentre fa l' activitat.
Si, al companys i professors.
- Té material adaptat, quin.
Se li adapten vocabulari i alguns continguts
Se li adapta metodologia, vocabulari,...
No
No
- S' oblida materials o deures
No
A vegades
No
A vegades
- Es relaciona amb mateixos companys
Normalment, si
Ara no.
No
No
- Grau d' ajuda que reb
Mitjà
Alt
Baix
Baix
- S' ha integrat bé dins el grup
Si
Si
Si

- El mestre li dedica poc o molt de temps
Suficient
Molt
Poc
Poc
- Mostra un ritme d' aprenentatge adequat (lent, variable,...)
lent
variable
Adequat
Bo
- Sap afrontar les dificultats o es bloqueja.
Si
Si
Si
Si
- Es desanima quan no ho sap fer
A vegades
No
No
No
- Comprèn les instruccions del treball a realitzar
A vegades
Quasi mai
Si
Si
- Es mostra cohesionat dins el grup
No
A vegades
Si
Si
- Se' l veu interessat
A vegades
A vegades
Si
A vegades

2 comentaris:

  1. Margalida, estàs fent un molt bon treball. Espero que et vagi molt aquest segon període!
    Una abraçada,
    Eva

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies guapa!, m' inspiro amb el teu blog, je, je.
      Una abraçada!

      Elimina