dijous, 23 de maig del 2013

Registres 3a Fase


QÜESTIONARI SEGUIMENT ALUMNES (Conclusions)

  1. Vos agrada i perquè treballar en grup? Heu estat còmodes amb el grup?
    Tots han respost que sí. Alguns pensen que en uns grups han gaudit i s' han sentit més còmodes que en altres perquè opinen que alguns membres semblaven cansats a l' hora de fer la feina, altres opinen que alguns grups estaven desequilibrats.
  2. Quines dificultats us heu trobat durant la realització dels projectes?
    La majoria han sigut durant l' execució de les tasques: a l' hora de realitzar l' esquema i el resum.
  3. Com heu resolt les dificultats?
    Algunes petites dificultats s' han resol des del mateix grup, altres ha estat necessària la intervenció del professor i segons les opinions de la majoria, s' han resolt perquè aquest ho ha tornat a explicar i molt bé.
  4. Les dificultats d' ara es corresponen amb les de principi de curs?
    Opinen que al principi, alguns membres realitzaven la feina de manera individual (penso mancava interacció i discussió) i ara comenten que s' ajuden entre ells i van resolent els problemes amb certa facilitat.
    Altres comenten que a l' inici del Treball per projectes sentien cert temor a no ser escolats i valorats dins el grup
  5. Qué és el que més vos agrada de treballar així?
    Tots coincideixen en l' avantatge del suport i ajuda que s' ofereixen i reben entre ells, sembla els dóna més confiança i seguretat, penso agraeixen sentir-se acompanyats i recolzats ja que comenten que quan treballen de dos en dos en altres àrees no es complementen o ajuden sempre.
  6. Quin tema del projecte us ha agradat més treballar?
    Els que més han estat El Sistema Solar i sobretot La Biodiversitat per l' oportunitat d' haver realitzat vàries sessions al jardí botànic del centre. Han valorat la combinació d' activitats dins i fora de l' aula amb la connecció directe d' espècies naturals i reals amb tot el que això suposa: significativitat, aplicabilitat, construcció mental,...
  7. Us agradaria treballar així en altres àrees?
    Comenten que els agrada treballar en companyia perquè s' il·lusionen més, que ojalá ho també hi treballàssin a altres àrees. Diria que augmenta la motivació perquè es fomenta entre d' altres, la sociabilitat i el desenvolupament de la identitat a partir de la pertinença a un grug referent.



RÚBRICA VALORACIÓ DEL PROFESSOR (Valoració per animar a altres)

  1. Quines avantatges penses que té aquest tipus de metodologia?
    El professor creu plenament en les múltiples possibilitats d' aquesta dinàmica metodològica. Hi destaca l' aspecte inclusiu, o sigui, el fet de que Tots aprenen i avancen més i millor en el seu desenvolupament respecte a d' altres metodologies ja que en aquestes altres, no es reuneixen tants elements que permetin l' evolució.
  2. T ha permès anar avançant amb els propòsits (objectius, continguts,...)?
    Respon que sí, evidentment.
  3. Penses que és convenient pels alumnes amb dificultats d' aprenentatge?
    El professor considera que els alumnes amb dificultats han augmentat el seu rendiment ja que s'han compensat les seves dificultats amb petits ajustaments i modificacions en les activitats i l'avaluació. Considera a que degut a que cadacú té unes intel·ligències i potencialitats, es tracta de que aquestes minvin les dificultats a benefici de tots, otorgant protagonisme a l' intercanvi de capacitats i competències mitjançant el respecte i el diàleg.
  4. Quins aspectes penses que s' haurien de millorar?
    A partir de la reflexió-acció durant el curs s' han anat fet modificacions cap a la millora però una aspecte pendent i que el professor demanaria de cara al curs proper seria la possibilitat de treballar dos professors dins l' aula a fi de poder donar més suport als alumnes d' IT ja que pensa que ha quedat pendent aconseguir que concretament una alumna, degut al seu desfassament curricular, pogués seguir la dinàmica en un ritme més adequat.
  5. Penses que el grup-classe s' ha adaptat bé a la metodologia?
    El professor opina que la dificultat no està en l' adaptació dels alumnes ja que aquests, des del primer dia, han respost molt bé ja que són com "esponges" i, des del principi , van rebre tècniques i estructures de com treballar el treball cooperatiu i la cohesió per la qual cosa la integració ha estat progressiva, positiva i satisfactòria.
  6. Perquè ho recomanaries a la resta d' equip educatiu?
    Sobretot per la flexibilitat que suposa la metodologia que permet que tots puguin crèixer i avançar al seu ritme fora límits a nivell de continguts, creativitat, ...Prova d' això serien el sistemes de valoració que empra, rúbriques a nivell de grup, autoavaluacions per part dels alumnes,...Per altra part, diu que ell mateix en un altre centre va comprovar que els grups d'alumnes que treballaven per grups cooperatius, van reduir el nivell d' amonestacions i conflictes perquè éren capaços de resoldre i gestionar les dificultats mitjançant el diàleg i l' escolta, també semblaven més cohesionats i motivats cap a l' aprenentatge. Per tant, aquest "grup control" serviria per animar a altres docents per millorar la seva pràctica.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada